Професионална гимназия по транспорт - Тест по СПИРАЧНА СИСТЕМА на АТТ
Четвъртък, 29.06.2017, 08:28 Добре дошли Гост | RSS
Професионална гимназия по транспорт
"Проф. Цветан Лазаров"
Сайт меню
Нашата анкета
Защо ходиш на училище?
Общо отговори: 389
Статистики

Общо онлайн: 1
Гости: 1
Потребители: 0
Вход във форума

Тест по СПИРАЧНА СИСТЕМА на АТТ


ГРУПА ВЪПРОСИ ПО СПИРАЧНА СИСТЕМА  на АТТ

1.Кои са основните показатели за оценка на спирачните качества на автомобила?

а/ Максимална спирачна сила, максимално спирачно закъснение и минимален спирачен път;

б/ Минимална спирачна сила, миниимално спирачно закъснение и максимален спирачен път;

в/ Минимална спирачна сила, при максимална скорост на движение.

2. Защо при спиране на автомобила колелата му не трябва да блокират?

а)  отделят се вредни газове с дима от гумите;

б) увеличава се дължината на спирачния път;

в) намалява проходимостта на автомобила .

3. Ако колелата на автомобила блокират при спиране, кои да са те ?

а) колелата от предния мост;

б) колелата от лявата страна;

в) колелата от задния мост;

 г) колелата от дясната стана

4. Всеки автомобил задължително трябва да притежава:

а) хидравлична или пневматична спирачна система

б) най-малко две независими една от друга спирачни системи

в) спирачни системи по желание на производителя

5.  Кой са основните видове спирачни системи ?

      а) Основна, допълнителна и спомагателна

      б) Барабанни и дискови

      в) Работна, авариина и за паркиране

6. При кои видове спирачни механизми се получава по-добро триене между

триещите се повърхности и е за предпочитане като конструкция:?

 а) барабанни спирачни механизми

 б) дискови спирачни механизми

 в) лентови спирачни механизми    

7. При спирачна система с пневматично задвижване се използува:

а) налягането на спирачната течност

б) енергията на сгъстения въздух

в) механичната сила на водача

8. Антиблокиращата спирачна система (ABS):

а) не допуска блокиране и плъзгане на колелата

б) не допуска блокиране на спирачния педал

в) не допуска блокиране на главния спирачен кран

9.  ABS е система в спирачното задвижване, която предпазва от:

а/ приплъзване на колелата;

б/ буксуване на колелата;

в/ блокиране на колелата.

10. Как се отстранява попадането на въздух в хидравлична спирачна система:

а) обезвъздушаването започва от най-близкия до резервоара колесен спирачен цилиндър и завършва с най-отдалечения

б) обезвъздушаването започва от най-отдалечения от резервоара колесен спирачен цилиндър и завършва с най-близкия

в) обезвъздушаване на главния спирачен цилиндър

11.Защо се използва усилвател при хидравличната спирачна уредба?

а)за получаване на по-голямо сцепление;

б) за подпомагане задействането на педала;

в) за поддържане на налягането в уредбата.

12. Пониженото налягане, за да работи вакуумният усилвател в спирачната система на автомобили с дизелов двигател, се създава:

а) във смукателният тръбопровод на двигателя

б) от вакуумна помпа

в) от компресор

13. "Пропадане" или "омекване" на спирачния педал при задействане на спирачна система с хидравлично спирачно задвижване е признак за:

а) наличие на въздух в спирачната система

б) омаслени фрикционни накладки в спирачните механизми

в) износени фрикционни накладки в спирачните механизми

14. Задиране или дълбоки драскотини по работната повърхност на един от спирачните дискове на предните колела води до:

а) по-бързо спиране на автомобила

б) странично занасяне на автомобила при спиране

в) увеличаване времето за спиране на автомобила

15. Какви трябва да бъдат стойностите на свободния ход на спирачния педал?

а/ 30% от пълния ход

б/ 10-15 мм

в/ 40-50 мм

16. Ниското налягане на въздуха при работещ ДВГ и изправен компресор в пневматична спирачна уредба може да бъде причинено от:

а) скъсана мембрана в някоя спирачна камера

б) наличието на прикачено ремарке

в) блокиране на спирачката на някое колело

17. Какво е предназначението на крана за управление на пневматичната спирачна уредба?

а)да свързва спирачните камери с атмосферата;

б) да свързва спирачните камери с резервоарите за въздух / бутилките/;

в) двете.

18. Компресорът на пневматичната спирачна уредба изпраща въздух под налягане:

а) към крана за управление;        

б) към спирачните камери;

в) към резервоарите за въздух;

19. Кой елемент от пневматичнана спирачна система предпазва от прекомерно повишаване на налягането ?

      а) Разтоварващото устройство

      б) Предпазен клапан

      в) Регулатор на налягането

20. Ниското налягане на въздуха при работещ ДВГ и изправен компресор в пневматична спирачна уредба може да бъде причинено от:

а) скъсана мембрана в някоя спирачна камера

б) наличието на прикачено ремарке

в) повреден регулатор на налягането

21. Спирачка-забавител (ретардер) трябва да осигури:

а) намаляване на скоростта на движение на автомобила до пълно спиране на автомобила

б) равномерно движение на напълно натоварено МПС при спускане

в) задържане на напълно натоварен автомобил за неограничено време на място по наклон

22. Възможно ли е вакуумният усилвател на спирачната система да бъде причина за неравномерната работа на двигателя?

а) да винаги

б) само при бензинови двигатели

в) само при дизелови двигатели

23. Причина за занасянето на автомобила при задействане на спирачната система е:

а) голям свободен ход на педала на спирачната система

б) различни спирачни сили в левите и в десните колела

в) рязко задействане на спирачния педал

Търси
Календар
«  Юни 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Приятели на сайта
  •