Професионална гимназия по транспорт - Тест по КОРМИЛНА СИСТЕМА на АТТ
Понеделник, 26.06.2017, 10:08 Добре дошли Гост | RSS
Професионална гимназия по транспорт
"Проф. Цветан Лазаров"
Сайт меню
Нашата анкета
Защо ходиш на училище?
Общо отговори: 388
Статистики

Общо онлайн: 1
Гости: 1
Потребители: 0
Вход във форума

Тест по КОРМИЛНА СИСТЕМА на АТТ


ГРУПА ВЪПРОСИ ПО КОРМИЛНА СИСТЕМА  на АТТ

1. Кормилната система се състои от кормилен трапец и кормилен

механизъм. Кои от изброените детайли образуват кормилния механизъм :                           

 а) предна ос, две рамена, шенкели, ябълковидни болтове

 б) кормилен вал, червяк и ролка, кормилен лост-хебел

 в/ кормилни щанги и шенкели    

2. Посочете в кой отговор правилно са причислени основните части на кормилната система ?

      а) Кормилен механизъм и кормилно задвижване

      б) Кормилен механизъм и кормилен трапец

      в) Кормилен механизъм, кормилно задвижване и кормилен трапец

3. Посочете кой от изброените детайли не принадлежи на кормилната система:            

а) Хебел;

б) Шенкелно рамо;

в) Главен спирачен цилиндър;

г) Надлъжна щанга.

4. Ъглово предавателно число на кормилната система е:

а) отношението на ъгъла на завъртане на волана към ъгъла на отклонение на хебела (кормилния лост)

б) отношението на ъгъла на завъртане на волана към средния ъгъл на отклонение на управляемите колела

в) отношението на ъгъла на завъртане на хебела към средния ъгъл на отклонение на управляемите колела

5. Кормилният трапец е предназначен:

а) да осигури преодоляване на съпротивлението на управляемите колела

б) да осигури необходимото съотношение между ъглите на завъртане на управляемите колела

в) да осигури лекота на управление на автомобила

6.  Какво осигурява кормилния трапец?

а) Еднакво отклоняване на управляемите колела в завой.

б)  Еднакво плъзгане на управляемите колела в завой.

в) Търкаляне на управляемите колела без плъзгане в завой.

7.  Разбит конусен отвор на края на лост  от кормилния трапец се възстановява чрез:

а/ повърхностно деформиране;

б/ пластична деформация – изтегляне;

в/ пластична деформация – свиване.

8. Какво е предназначението на „кормилен трапец” в кормилна система?

а/ Да се получи определено съотношение между сцеплението на управляемите колела с пътя;

б/ Да се получи определено съотношение на съпротивлението на търкаляне между управляемите колела;

в/ Да се получи определено съотношение между ъглите на завъртане на управляемите колела.

9. Какво означава понятието „стабилизация” на управляемите колела?

а/ Свойство да запазват зададена траектория на движение;

б/ Свойство да запазват положение, съответстващо на праволинейно движение;

в/ Свойство да променят траекторията на движение при неравности.

10. При кои автомобили предавателното число на кормилния механизъм е минимално при средно положение на волана и се увеличава към крайните положения?

а) леки автомобили

б) спортни автомобили

в) товарни автомобили

11. Кормилният механизъм от вида "глобоидален червяк - ролка":

а) има постоянна хлабина

б) има променлива хлабина, като в средно положение на волана е най-малка, а към крайните положения се увеличава

в) има променлива хлабина, като в средно положение на волана е най-голяма, а към крайните положения намалява

12. Кормилният лост /хебельт/ предава движението:

а) от кормилното колело на кормилния вал

б) от кормилното колело на кормилната кутия

в) от кормилния механизъм на надлъжна или напречна кормилна щанга

13.Увеличаването на свободния ход на кормилното колело при управление на автомобила предизвиква:

а) неустойчиво праволинейно движение на автомобила

б) интензивно едностранно износване на двигателните колела

в) трудно завъртане на кормилното колело

14. Причина за увеличен свободен ход на волана е:

а) износване на зъбите на червяка и ролката в секторната кутия;

б) износване лагерите на червяка;

в) износване шарнирните съединения на щангите.

15. Как се регулира сходимостта на управляемите колела?

а/ като се изменя дължината на напречната щанга

б/ като се изменя дължината на надлъжната щанга

в/ с регулиращи подложки           

16. Сходимостта на управляемите колела се регулира от:

а) надлъжната щанга на кормилната система

б) напречната щанга на кормилната система

в) кормилната кутия

17. Посочете благодарение на кои конструктивни елементи или конструктивни особености вътрешното колело /близо до центъра на завоя/ се завърта на по-голям ъгъл отколкото външното ?

      а) На монтирането на предните колела със сходимост и страничен наклон

      б) От конструкцията на кормилния трапец

      в) От наклона на шенкелния болт

      г) От вида на окачването на автомобила

18. Различни ъгли на надлъжния наклон на левия и десния шенкел води до:

а) по-голямо люлеене на окачването

б) отклонение на автомобила от праволинейното му движение

в) завиване на автомобила с по-голям радиус на завоя

19. Причина за отклонение на автомобила от праволинейното му движение е:

а) прекъсването в работата на двигателя

б) ниското ниво на маслото в задвижващия мост

в) различното налягане на въздуха в гумите на колелата

20. Разхлабеният ремък задвижващ помпата на хидроусилвателя води до:

а) голям свободен ход на  волана

б) затруднено  завъртане  на  волана

в) ускорено износване на помпата

21. Кой диагностичен признак дава представа за натягането на лагерите в кормилната кутия?

а) ъгъла на завъртане на волана  при неподвижни управляеми колела

б) повишения шум в кормилната кутия

в) силата на завъртане на волана

 22. Увеличаването на свободния ход на кормилното колело при управление на автомобила предизвиква:

а) неустойчиво праволинейно движение на автомобила

б) интензивно едностранно износване на двигателните колела

в) трудно завъртане на кормилното колело

23. Липсата на масло в картера на кормилната кутия на кормилния механизъм може да бъде причина за:

а) неустойчиво праволинейно движение на автомобила

б) интензивно износване на управляемите колела

в) трудно завъртане на кормилното колело

24. Използване на масло в кормилната система различно от предписаното от производителя, може да доведе до:

а) затруднено завъртане на кормилното колело

б) увеличен свободен ход на кормилното колело

в) неустойчиво праволинейно движение на автомобила

25. Кой елемент управлява посоката на движение на маслото в кормилна система с хидравличен усилвател?

а/ Силов цилиндър;

б/ Разпределител;

в/ Кормилен мвханизъм.

26. Каква трябва да бъде конструкцията на кормилния привод, така че завой на автомобила всички колела да се търкалят без странично плъзгане:         

a)    Колелата да са взаимно свързани;

b)    Всички колела да се завъртат едновре-менно на равни ъгли;

c)    Продължението на геометричните оси на всички колела да се пресичат в общ център на завъртането;

d)    Колелата да са взаимно свързани и да се завъртат едновременно на равни ъгли.

Търси
Календар
«  Юни 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Приятели на сайта
  •