Професионална гимназия по транспорт - Тест по КОЛЯНО-МОТОВИЛКОВ МЕХАНИЗЪМ НА ДВГ
Вторник, 27.06.2017, 22:04 Добре дошли Гост | RSS
Професионална гимназия по транспорт
"Проф. Цветан Лазаров"
Сайт меню
Нашата анкета
Защо ходиш на училище?
Общо отговори: 388
Статистики

Общо онлайн: 1
Гости: 1
Потребители: 0
Вход във форума

Тест по КОЛЯНО-МОТОВИЛКОВ МЕХАНИЗЪМ НА ДВГ


ГРУПА ВЪПРОСИ ПО КОЛЯНО-МОТОВИЛКОВ МЕХАНИЗЪМ НА ДВГ

1. Към подвижните части на КММ спадат:

 а/всмукателни, изпускателни клапани и кобилици

 б/бутало, бутални пръстени, мотовилка, колянов вал, маховик

 в/цилиндър, блок и картер

2. Към неподвижните части на КММ спадат:

 а/ всмукателни, изпускателни  клапани и кобилици

 б/ бутало, бутални пръстени, мотовилка, колянов вал, маховик

 в/ цилиндър, цилиндрова глава, блок и картер

3. Колко оборота прави коляновия вал за един работен цикъл на 4 тактовия ДВГ :

 а/ четири

 б/ два

 в/ един

4. За един работен цикъл на 2 тактовия ДВГ коляновия вал прави

а/ четири оборота

б/ два оборота

 в/ един оборот 

5. Предназначението на коляно-мотовилковия механизъм е:

  а/ да отваря и затваря клапаните

  б/ да преобразува  възвратно-праволинейното движение на буталото  във въртеливо движение на коляновия вал

  в/ да предава въртеливото движение от коляновия вал на предавателната кутия

6. Предназначението на коляно-мотовилковия механизъм е:

  а/ да отваря и затваря клапаните

  б/да преобразува енергията от горящите газове във въртеливо движение на коляновия вал

  в/да предава въртеливото движение от коляновия вал на предавателната кутия

7. За какво служи маховикът на двигателя?

    а/ за зацепване на стартера

    б/ за по-голяма равномерност на въртене на коляновия вал

    в/ за монтиране на съединителя

8. Маховикът е предназначен да осигури :

а/ задвижване на предавателната кутия

б/ равномерно въртене на коляновия вал и да облекчи първоначалното пускане на двигателя с вътрешно горене

в/ запалване на двигателя с вътрешно горене

9. При кой ДВГ маховикът е с по голяма маса ?

      а) При малък брои цилиндри.

      б) При голям брой цилиндри.

      в) Няма значение.

10. Масата на маховика е в следната зависимост:

а/ при увеличаване броя на цилиндрите на двигателя, масата на маховика се увеличава;

б/ при увеличаване броя на цилиндрите на двигателя, масата на маховика се намалява;

в/ при намаляване броя на цилиндрите на двигателя, масата на маховика се намалява.

11.Мотовилката е предназначена:                                                        

а)да свърже буталните пръстени с буталото;

б)да свърже буталото с буталния болт;

в)да свърже буталото с коляновия вал.

12. Какво движение извършва мотовилковата група в КММ?

а/ Възвратно-постъпателно;

б/ Въртеливо;

в/ Плоскопаралелно.

13. Мотовилката се изработва от:

а/ легиран чугун;

б/ легирана стомана;

в/ алуминиеви сплави.

14. Капачката на долната глава на мотовилката е.

а/ обработена отделно, но със съвпаднали белези

б/ обработена заедно с мотовилката

в/ щампована и гладко стругувана,  така че може да се обръща

15. Капачката на долната глава на мотовилката:

а) е взаимозаменяема

б) без значение как се поставя

в) не бива да се поставя на друга мотовилка

16. Каква е скоростта на буталото в ГМТ и ДМТ?

а/ Максимална;

б/ Минимална;

в/ 0 m/s.

17. При монтаж буталата се подбират по:

а) размер

б) форма

в) размер и маса

18. Ходът на буталото е равен на:

а) дължината на мотовилката

б) два пъти дължината на рамото на мотовилковата шийка

в) височината на буталото

19. Диаметърът на буталото в горната част е:

а)по-голяма от останалата част;               

б)по-малка от останалата част;

в)  еднаква с останалата част.

20. За да се осигури нормална работа при загряване, уплътняващата част на буталото се изработва с:

а/ конична форма с по-голям диаметър в горния край;

б/ конична форма с по-малък диаметър в горния край;

в/ цилиндрична форма.

21. Защо буталото на дизеловия двигател се уплътнява по-трудно към цилиндъра?

а) защото дизеловото гориво има по-малка плътност от бензина

б) защото дизеловото гориво има по-голяма плътност от бензина

в) защото има по-високо налягане на отработилите газове

22. Общите тенденции за буталата на съвременните високофорсирани двигатели на леките автомобили са:

а) увеличаване височината на буталните пръстени

б) специални покрития и намаляване височината на направляващата част на буталото

в) специални покрития и увеличаване височината на направляващата част на буталото

23. Буталните пръстени маркирани  със  знака "ТОР” се монтират в каналите на буталото:

     а) със  знака "ТОР” към челото на буталото

     б) със  знака "ТОР” към полата на буталото

     в) без значение

24. Ключовете на буталните пръстени при монтаж се разполагат:

а) вертикално един под друг

б) на еднакви ъгли помежду си

в) откъм ушите на буталото

25. Монтажната хлабина в ключа на буталния пръстен е:

а) 0,03 - 0,04 mm

б) 0,3 - 0,4 mm

в) 3 - 4 mm

26.Кой елемент свързва буталото и мотовилката?

а) бутален пръстен

б) бутален болт

в) ограничителни зегерки

27. Как се нарича бутален болт подвижен и в буталото и в мотовилката ?

      а) Двойноподвижен

      б) Пълноподвижен

      в) Плаващ

28. Плаващ бутален болт се монтира в буталото и мотовилката:

а) след загряване на буталото

б) след загряване на мотовилката

в) без загряване, свободно

29. При монтаж на бутален болт, неподвижен в мотовилката и свободно въртящ се в ушите на буталото:

     а) се загрява буталото

     б) се загрява мотовилката

     в) се охлажда буталния болт

30.От какъв материал се изработват блок-картерите на двигателите:

а) дребнозърнест чугун;

б)стомана;         

в) чугун и алуминиеви сплави.

31.От какво зависи конструкцията на цилиндровата глава?

а)от формата на горивната камера;         

б)броя и разположението на клапаните;

в)формата на цилиндровата глава, броя и разположението на клапаните, охлаждането.

32. За болтовете на цилиндровата глава работещи на границата на провлачване е регламентиран:

а) максималният момент на затягане

б) ъгъла на дозатягане след затягане с определен момент

в) минималният момент на затягане

33. Нанесете на схемата  буквените означения на посочените понятия:

а) ход на буталото - S;                                   

б) обем на сгъстяване - Vs;                                     

в) ходов обем - Vh;

г) пълен обем - Va .


                                              

34. Междуремонтният период на двигателя се определя от дълготрайността на :

а/ буталния болт;

б/ буталото;

в/ буталните пръстени.

35. Къде се прилага хонинговането в двигателя с вътрешно горене?

а) при обработка на цилиндровата глава

б) при обработка на цилиндрите

в) при обработка на буталата

36. С коя позиция на показаната фигура на колянов вал е означена мотовилната шийка?    

 а) 4;            

б) 8;                  

в) 7 .  


Търси
Календар
«  Юни 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Приятели на сайта
  •